+36 1 599 9740, +36 70 339 3693 info@dericom.hu

Az egészségügy területén működő vállalkozásoknak is fel kell készülniük a NAV online számlaadat szolgáltatási kötelezettség kiterjesztéséből, továbbá a kisadózó vállalkozások tételes adóját (KATA) érintő szigorításokból adódó változásokra.

Ebben szeretnénk a segítségükre lenni.

A TÉMÁBAN KÉRDEZZ-FELELEK FÓRUMOT RENDEZÜNK, ahol Ön is felteheti kérdéseit a meghívott előadónknak.
Időpont: 2021. január 28. , 18:00  Helyszín: Országos élő online esemény

A részvétel díjmentes. Regisztrálni 2020.01.26-án 24:00 óráig lehet.
A regisztrációs űrlapon megadott e-mail címre 2021.01.27-én küldjük el a linket, ami a meghirdetett időpontban válik aktívvá.

REGISZTRÁCIÓS ŰRLAP >>>

A fórum tervezett tematikája

  • a számla kiállítás szabályainak módosulása,
  • a NAV online számla felületének a használata,
  • az egyes felhasználók jogosultságainak beállítása,
  • a KATA alá bejelentkezett vállalkozásokat érintő jogszabály változások,
  • az integrált számlázás előnyei.

2021. január 1-től hatályba lép az Áfa törvény adatszolgáltatásokra vonatkozó változása, ami valamennyi vállalkozást érint. Ennek lényege, hogy a nem adóalanyoknak, vagyis a MAGÁNSZEMÉLYNEK történő számlázásról is kötelező lesz adatot szolgáltatni a NAV Online Számla rendszerben, azzal a megkötéssel, hogy ha a vevő magánszemély, akkor bár a számlán kötelező szerepelnie a nevének, a címének, az adatszolgáltatási rendszerben ezek az adatok nem szerepelhetnek. Az adatszolgáltatási kötelezettséget nem befolyásolja a számla ÁFA tartalma. A kötelezettség azokra is vonatkozik, akiknek az áfakódja, vagyis az adószámának a 9. számjegye 1-es, vagy mert alanyi adómentes, vagy mert kizárólag tárgyi adómentes tevékenységet végez.

Azoknak az adóalanyoknak, akik kézi számlatömböt használnak a jelentést manuálisan, számlánként kell megtenniük a NAV webes felületén a kiállítást követő 1-4 napon belül.

Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésnek előfeltétele, hogy az adóalany a NAV online felületén regisztráljon. A regisztráció során létre kell hoznia egy elsődleges felhasználót, majd egy vagy több technikai felhasználót. A technikai felhasználók jogosultságainak beállításával meghatározható, hogy ki milyen adatokhoz férhet hozzá.

A NAV adatszolgáltatási kötelezettség jelentős extra adminisztrációt jelent, ezért érdemes olyan megoldást alkalmazni, ami ezt a terhet leveszi a vállalkozások válláról! Az orvosi szoftverrel integráltan működő számlázással elkerülhető a dupla illetve tripla adatrögzítés. Amennyiben egyszerűsíteni szeretné adminisztrációját, éljen a digitális megoldások előnyeivel!

Az egészségügyben azonban nem kell mindenről számlát kiállítani. Az Áfa törvény 85-86. §-a szerint a közszolgáltatásnak minősülő humán-egészségügyi ellátásról az adóalany nem köteles számlát kibocsájtani (kivéve, ha a szolgáltatást igénybe vevő ezt kéri), ha a törvény 165. §-a szerint „gondoskodik az ügylet teljesítését” igazoló egyéb számviteli bizonylatnak minősülő okirat kiállításáról. Tehát a dokumentálás folyamata nem hagyható el ezekben az esetekben sem.

A kisadózó vállalkozások tételes adóját érintő változások közül ki kell emelni, hogy megszűnik KATA státusz többszörözésének lehetősége, továbbá a tételes és százalékos adókötelezettség mellett a kisadózó vállalkozások bevételét egy új, 40%-os adó is terhelni fogja, melynek összeghatára alap esetben 3 millió forint. (Kivétel a kapcsolt vállalkozások esete.) Ezért a korábbinál is fontosabb megkülönböztetni, hogy mely bevételek hogyan számítanak bele az adóalapba.

AMENNYIBEN SZERETNE A TÉMÁBAN TISZTÁN LÁTNI, JELENTKEZZEN A 2021. JANUÁR 28-ÁN 18:00 ÓRÁRA MEGHIRDETETT FÓRUMUNKRA!

REGISZTRÁCIÓS ŰRLAP >>>