+36 1 599 9740, +36 70 339 3693 info@dericom.hu

A koronavírus hazai megjelenése óta, számos fejlesztést és változtatást hajtottunk végre a szoftvereinken, annak érdekében, hogy a törvény adta lehetőségek keretein belül minél nagyobb védelmet biztosítsanak a fertőzés veszélynek leginkább kitett háziorvosok és házi gyermekorvosok számára.
Mint arról már több fórum beszámolt, sorra fertőződnek meg a magyar háziorvosok koronavírussal. A kialakult helyzetet javíthatná, ha kevesebb orvos-beteg találkozás történne. Háziorvosok Online Szövetsége által készített felmérés azt mutatja, hogy az új eljárásrend életbe lépése ellenére is a háziorvosok 21,4 százaléka több mint 20 beteggel találkozik egy rendelés alatt. A megfelelő védőfelszereltség hiányában csak az orvos-beteg találkozások számának csökkentésével érhető el, hogy az alapellátás dolgozókat megvédjük a fertőzéstől.
Ezt kívánjuk támogatni a rendelkezésünkre álló technológiák használatával.

Koronavírus regiszter

A koronavírus okozta veszélyhelyzet leküzdésének támogatására, az egészségügyre nehezedő terheket csökkentésére elindítottunk egy szolgáltatást, melyet orvos-szakmai tanácsok alapján fejlesztettük és önkéntes felajánlás keretében szeretnénk biztosítani valamennyi háziorvos és házi gyermekorvos számára.
A Koronavírus regiszter támogatást nyújt a koronavírus gyanús betegek online, vagy telefonos kikérdezésében. Biztosítja a felvett adatok alapján a kiértékelés eredményének, valamint az elrendelt és elvégzett vizsgálatoknak a rögzítését, az adtok visszakereshetőségét. Jelenleg folyik az a fejlesztés, melynek eredményeként virológiai vizsgálatot kérő adatlap ( Ev42-M31-(1)) kitölthető lesz az űrlapkezelőben felvett adatok átemelésével, és online továbbítani is fogja rendszer a Nemzeti Népegészségügyi Központ megadott email címére.
A szolgáltatás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztrált orvosok számára saját fiókot biztosít a nála jelentkező betegek adatainak a tárolására. Bárki regisztrálhat, attól függetlenül, hogy milyen orvosi szoftvert használ. A Koronavírus regiszter indulását követő első héten több mint 300 praxis kezdte el a használatát.

NetDoktor Kérdőív Modul

Koronavírus regiszter által is használt űrlapot a NetDoktor Kérdőív Moduljába is beépítettük. Így a szoftver kezelőfelületéről egy gombnyomással kiküldhető páciense e-mail címére vagy az általa használt NetDoktor Páciens mobil applikációjára. Így a beteg az otthonában ki tudja tölteni és vissza tud juttatni az orvoshoz, aki a válaszok alapján el tudja dönteni, hogy a gyanú megalapozott-e vagy sem, és ennek megfelelően tud a szoftverből intézkedni (beutalás, betegszállítás megrendelése, stb.) A Modul használatát a vészhelyzet idejére, valamennyi felhasználónk számára ingyenesen biztosítjuk.

Rendkívüli intézkedések szoftveres lekövetése

Az orvosi szoftvereinket felkészítettük a kormány által hozott rendkívüli intézkedések támogatására.

EESZT mobilToken

A kormány elrendelte, hogy a legveszélyeztetettebb korosztályba tartozó, 65 évesnél idősebb orvosok és szakdolgozók lehetőség szerint ne találkozzanak a betegekkel. A személyes betegellátás alól felmentett orvosok és szakdolgozók távoli rendszerhasználatának támogatására elindult az EESZT mobilToken azonosítási rendszer, ami biztosítani tudja a kártyaolvasóval történő belépéssel azonos funkciók (e-recept, beutaló, szakorvosi javaslat, ambuláns lap, stb…) elérését. Az elsők közt implementáltuk a rendszereinkbe a csatlakozásnak ezt az új metódusát.

Az ÁEEK jelenleg csak az androidos telefonokra tudja a szolgáltatást biztosítani, iPhone készülékekre még nem. Az applikáció Google Play Store-ból már letölthető.

Az EESZT mobilToken egy mobil eszközre telepíthető azonosító kód generáló alkalmazás, amely az EESZT bejelentkezéshez egy egyszeri, és egyedi PIN kódot állít elő, és alkalmas az EESZT felhasználók azonosítására. Ilyen és ehhez hasonló megoldásokkal az online banki szolgáltatások használata során már többünk is találkozott. Az eSzemélyivel történő azonosításhoz képest ez a megoldás jelentős előrelépés az EESZT távoli elérésének a támogatásában.

Szakorvosi javaslatok hosszabbítása

A járványügyi helyzetre tekintettel kiadott 10/2020. (III. 14.) EMMI rendelet értelmében emelt és kiemelt támogatással rendelhető gyógyszerekre és gyógyászati segédeszközökre kiállított szakorvosi javaslatok érvényesek maradnak a veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint a veszélyhelyzet megszűnését követően 90 napig. A rendelet úgy fogalmaz, hogy ha a szakorvosi javaslat érvényessége a veszélyhelyzet időtartama alatt lejárt, a háziorvos az egészségügyi dokumentációban rögzíti, hogy a veszélyhelyzetre tekintettel ideiglenesen meghosszabbításra került a szakorvosi javaslat. Szoftvereinkben megteremtettük annak a lehetőségét, hogy ezek az esetek szűrhetők és visszakereshetők legyenek.

Táppénz igazolások online továbbítása

Ugyanez az EMMI rendelet módosítja a táppénz igazolások kiadásának menetét is. A vészhelyzet időtartama alatt a keresőképtelenségről szóló igazolásokat nem kell kéthetente kiállítani.

Az orvosi igazolásokat elegendő postai, vagy elektronikus úton eljuttatni a foglalkoztatónak. A veszélyhelyzet megszűnését követően viszont a munkavállaló köteles az eredeti orvosi igazolást átadni a foglalkoztatójának!
Amennyiben a dolgozó elektronikus formában el tudja juttatni a munkáltató felé az igazolását, a keresőképtelensége idejére járó ellátás kifizetése biztosított lesz azzal, hogy a járványügyi veszélyhelyzet elmúltával az eredeti igazolásokat a munkáltatónak le kell adni, el kell küldeni.
Amennyiben az igazolást kiállító orvos nem tudja elektronikus formában a beteg (munkavállaló) részére kiadni az igazolást, akkor első körben nem igazolt táppénzként lehetséges elszámolni a munkából való kieső időt, amit természetesen az igazolás bármilyen formában történő beérkezését követően a munkáltató visszamenőlegesen elszámol.
Forrás: RSM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt

Erre a könnyítésre tekintettel szeretnénk felhasználóink figyelmét felhívni a NetDoktor Orvos Applikáció szkenner funkciójára, mellyel a papíralapú dokumentumok fotóit pillanatok alatt a páciens kórlapjához lehet csatolni, és az applikációból, vagy a NetDoktor Kommunikációs Moduljából ki lehet küldeni csatolmányként a betegnek. Az eredeti dokumentumot pedig elég a betegnek a járványhelyzet elmúltával átvennie.

A gyógyászati segédeszközök felírása e-Receptre

Az ÁEEK a kialakult járványügyi veszélyhelyzet kezelését szeretné azzal is támogatni, hogy egyes – a PUPHA-ban lévő, TTT kóddal rendelkező, patikákban (is) forgalmazható sorozatgyártású – GYSE termékeket bevon abba a körbe, melyek elektronikus vényen is felírhatók. Ezt a tervezett intézkedést az indokolja, hogy a gyógyászati segédeszközök felhasználói elsősorban olyan kiemelten veszélyeztetett idős, krónikus betegségben szenvedő betegek, akiknek nem javasolt sem az orvosi rendelőt, sem a patikát felkeresni. Felkészítettük a szoftvereinket a tervezett változásokra, így ha elfogadásra kerül a javaslat, akkor biztosítani tudjuk azoknak a GYSE termékek az eReceptre történő felírását, melyekre kiterjesztik ennek a lehetőségét.

A koronavírus (COVID-19) fertőzéssel kapcsolatban kialakult helyzetben cégünk, a DeriCom Kft. minden informatikai segítséget biztosít a háziorvosok számára, hogy a vírussal fertőzött vagy a fertőzés gyanújába került betegek esetében a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb intézkedést tudják megtenni anélkül, hogy felesleges kockázatot kelljen vállalniuk.